Algemene voorwaarden

Verzendkosten

Alle vermelde prijzen zijn EXCLUSIEF verzendkosten. Verzendkosten bedragen voor iedere bestelling € 4,99 binnen Nederland. Bestellingen vanaf € 75,00 versturen wij gratis.

Wanneer u een bestelling plaatst ontvangt u altijd binnen enkele seconden een definitieve bevestiging per e-mail. Op deze bevestiging staat het totaalbedrag van uw bestelling inclusief verzendkosten en verdere betalingsgegevens.

Betalingsmethoden

  • iDEAL (ideaal om direct uw betaling via uw eigen bank te kunnen voldoen)
  • Creditcard: Visa, Mastercard, Maestro
  • V-pay
  • Banccontact Myster Cash

Levertijd

Jouw bestelling wordt bezorgd door PostNL. Je kunt bij PostNL zelf kiezen op welke dag jij het pakket wilt ontvangen – je kunt hierbij zelfs kiezen voor avondbezorging! De leveringstermijn is één a twee werkdagen. 



RUILEN EN RETOUREN

Voorwaarden en werkwijze ruilen en retouren

Omdat de tevredenheid van onze klanten belangrijk voor ons is, doen wij ons uiterste best jou te helpen bij jouw retourzending. Bij Kenza Moda geldt daarom niet goed, geld terug.

Wat zijn de voorwaarden om te retourneren?

Je hebt het recht om zonder reden en binnen 14 dagen na de dag waarop je alle artikelen uit jouw bestelling hebt ontvangen van de aankoop van een of meerdere artikelen af te zien (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet.

Wanneer je van een aankoop af wilt zien, dien je dit binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan Kenza Moda te laten weten. Het heeft onze voorkeur als je hiervoor het bijgeleverde orderformulier + ingevulde retourbon gebruikt en deze samen met de niet-gewenste artikelen binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan ons retourneert.

Je kan ook op iedere andere wijze binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan Kenza Moda laten weten van de aankoop af te zien (bijvoorbeeld per telefoon of e-mail). Hiervoor kun je gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping maar dit is niet verplicht. Je dient dan de niet-gewenste artikelen binnen 14 dagen nadat je van de aankoop hebt afgezien aan Kenza Moda te retourneren. Stuur de ingevulde retourbon mee + het orderformulier zodat wij alle gegevens hebben om jouw retour zo snel mogelijk te verwerken. Als je de retourbon en het orderformulier kwijt bent, neem dan contact op met onze klantenservice.

Via de webshop kan je artikelen alleen retourneren, niet ruilen. Je kan natuurlijk wel een nieuwe bestelling plaatsen als je een ander artikel wenst te ontvangen.

Welke artikelen kan ik retourneren?

Je kunt een artikel alleen retourneren als:

  • het artikel compleet is; en in de - voor zover redelijkerwijs mogelijk - originele staat met aangehecht prijskaartje en originele verpakking.
  • Uiteraard behoort een kledingstuk/accessoire in gave conditie te arriveren, wij controleren hier altijd op alvorens het wordt opgehaald.

Natuurlijk mag je de artikelen passen. De Koper is verplicht de producten onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig te (doen) inspecteren. Als ze niet bevallen mag je ze zonder opgaaf van reden retour sturen. Verpak de kleding en breng dit naar het postkantoor. Artikelen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen kunnen helaas niet worden geretouneerd. Vergeet niet een afgiftebewijs te vragen en goed te bewaren. Bij Kenza Moda geldt: niet goed, geld terug. Bij retour via de post storten we uiterlijk binnen 14 werkdagen je geld terug. Retourkosten zijn voor ons.

Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.

Hoe stuur ik een artikel retour en wat zijn de kosten?

Verpak de te retourneren artikelen in de originele verzenddoos of een andere stevige verpakking en sluit de ingevulde retourbon + orderformulier bij. Lever jouw retourpakket in bij het postkantoor en vergeet niet een afgiftebewijs te vragen en deze goed te bewaren. Artikelen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, kunnen helaas niet worden geretourneerd. Bij een retourzending via de post storten wij uiterlijk binnen 14 dagen jouw geld terug. Let wel: Wanneer je een gedeelte of de gehele bestelling retourneert, betaal je geen retourkosten. de retourkosten zijn voor onze rekening. Wanneer het retourpakket in een envelop of platte verpakking past, dan kun je dit met briefpost versturen. Dit scheelt voor ons aan kosten. LET OP! Gratis retourneren is alleen voor Nederland. Retourneren voor landen buiten Nederland is op eigen kosten. LET OP! Op ieder ordernummer mag u 1 x het antwoordnummer gebruiken. Stuurt u artikelen retour en u wilt later nogmaals het antwoordnummer gebruiken voor hetzelfde ordernummer rekenen wij € 5,- aan kosten.

Gratis retour sturen naar:

Kenza Moda
Antwoordnummer 15155
4740VE Hoeven

Let op!:

  • Niet goed? Geld terug!
  • Retourneren is gratis binnen 14 dagen! Na 14 dagen verrekenen wij 5 euro portokosten.
  • De dag na bezorging van jouw bestelling begint de zichttermijn van 14 dagen.
  • Voor ieder ordernummer mag 1 x het antwoordnummer gebruikt worden, voor iedere keer meer brengen we €5,- kosten in rekening. Dit hoef je niet vooraf te betalen het wordt afgetrokken van jouw terugbetaling.  
  • LET OP! Bij kortingen boven de 25% zijn de kosten van het retourneren voor uw eigen rekening. U kunt uw pakketje gratis retour sturen via PostNL,  maar dan verrekenen wij €5,- portokosten bij het verreken van uw retourzending. De portokosten worden berekend zodra een sale artikel retour gestuurd wordt, indien u sale en niet sale samen retourneert worden er €5,- portokosten in mindering gebracht. Het gaat ons dan puur om het sale artikel dat retour gestuurd wordt. Komt er geen sale retour dan betalen wij de portokosten.
  • LET OP! Bewaar altijd de track & trace code. Met de track & trace code kun je precies zien wanneer het pakket bij ons aankomt. Heb je na 7 dagen nog geen geld retour ontvangen op je rekening stuur dan een e-mail naar: [email protected] samen met je ordernummer en de track & trace code. Zo kunnen we het pakket altijd achterhalen. Is het pakket bij ons niet aangekomen en heeft u geen track & trace code dan kunnen wij de retour gestuurde items niet vergoeden. 

Je kan het pakketje afgeven bij één van de Post NL Servicepunten. Post NL zal jou een ontvangstbevestiging met track & trace code meegeven. Voor een Post NL Servicepunt bij jou in de buurt kijk je op www.postnl.nl

Wanneer en hoe betaalt Kenza Moda de geretourneerde artikelen terug?

Kenza Moda betaalt uiterlijk binnen 14 dagen nadat jij hebt aangegeven van de aankoop af te zien het aankoopbedrag van de betreffende artikelen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de bestelling hebt betaald.

Wanneer Kenza Moda de artikelen nog niet heeft ontvangen binnen voornoemde termijn, betaalt Kenza Moda het aankoopbedrag terug op het moment dat de artikelen door Kenza Moda zijn ontvangen.

Wanneer je de gehele bestelling retourneert, betaalt Kenza Moda het aankoopbedrag van de gehele bestelling terug, inclusief de betaalde verzendkosten.



KLACHTEN

Wat te doen bij een klacht over een bestelling?

Je mag van Kenza Moda een goed product verwachten. Wanneer wij jou per ongeluk een verkeerd of beschadigd artikel hebben geleverd, maak dit dan zo snel mogelijk kenbaar via mail: [email protected] en geef op de retourbon de reden/aard van de klacht op zodat wij de klacht zo goed mogelijk kunnen behandelen.

Mocht je liever een vervangend/juist/onbeschadigd artikel willen ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Indien het gewenste artikel nog leverbaar is ruilen we het artikel om voor een vervangend/juist/onbeschadigd product.

Heb je jouw bestelling ontvangen, dan raden wij jou aan om de bestelde artikelen nauwkeurig te inspecteren. Hierbij mag je de kledingstukken uiteraard passen. Voldoet (een deel van) de bestelling niet aan jouw verwachtingen, dan mag je deze binnen veertien dagen zonder opgaaf van reden retourneren. Je kunt de ongebruikte artikelen in de originele verpakking, voorzien van aangehecht prijskaartje en label, terugzenden. Je hebt hiervoor maximaal veertien dagen de tijd - de verzenddatum staat op de factuur.

Heb je een klacht na het dragen van een artikel, neem dan eerst contact met ons op. Garantie is 1 maand. Een klacht die niet gemeld is wordt niet in behandeling genomen.

Artikel omruilen voor een ander artikel

Via onze webshop kun je een artikel niet direct omruilen. Wel kun je het te vervangen artikel retourneren en het gewenste artikel bestellen en laten bezorgen. Je dient de nieuwe bestelling wel te betalen, want wij kunnen de bestellingen helaas niet met elkaar verrekenen. Zodra het artikel bij ons retour komt, wordt het bedrag teruggestort + €4,99 aan verzendkosten die je betaald hebt bij het plaatsen van jouw nieuwe bestelling. Let op: zorg dat je op het retourformulier jouw nieuwe ordernummer plaatst, zodat wij jouw extra verzendkosten kunnen vergoeden. Wij vergoeden alleen €4,99 aan verzendkosten indien je niet de gehele bestelling hebt geretourneerd. Wij kunnen namelijk niet meer retourstorten dan er betaald is.

Stuur je retourzending  samen met het orderformulier en  ingevulde retourformulier naar:

Kenza Moda
Antwoordnummer 15155
4740 VE Hoeven

Tip! Bewaar de track & trace code totdat het geld retour op uw rekening is gestort.



ACTIES, KORTING, AANBIEDINGEN & SALE PERIODES

Voor een bestelling geldt altijd de prijs die op het moment van bestelling werd vermeld. Je hebt tenslotte de mogelijkheid gehad artikelen te bestellen, welke wellicht nu niet meer beschikbaar zijn op onze website. In de regel is binnen 24 uur na de start van een actie een groot deel van de artikelen en verschillende maten verkocht. Het is dus voor de klanten die deze artikelen besteld hebben, ook een kwestie van op het juiste tijdstip op de juiste plaats zijn. Overigens is een ondernemer volgens de Nederlandse wet vrij om zijn producten af te prijzen. Je bepaalt als consument zelf wanneer je tot aankoop overgaat. Je hebt geen recht op teruggave van het prijsverschil, als korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn.



GARANTIES

Het kan zijn dat een kledingstuk/accessoire bij bijvoorbeeld het dragen een gebrek vertoont, neem hierover s.v.p. zo spoedig mogelijk contact over op met ons. Garantie maximaal 4 weken na ontvangst! Wij bieden geen garantie op oneigenlijk gebruik van kleding en accessoires, waardoor het product kapot is gegaan. De garantiebepalingen zijn gebaseerd op normaal gebruik. Gebruik je een product niet op de normale manier en zorgt dit ervoor dat het product kapot gaat, dan heb je geen recht op garantie. Je hebt wettelijk recht op een deugdelijk (goed) product. Dat betekent dat het product moet voldoen aan de verwachting die je ervan mag hebben. Gaat het product in die periode stuk, dan heb je recht op gratis reparatie. Je moet het product wel normaal gebruikt hebben.

Uitzondering

  • Wij bieden geen garantie op productapplicaties zoals pailletten, studs en steentjes.
  • Wij bieden geen garantie op het verkeerd wassen of drogen van kleding.
  • Wij bieden geen garantie op vlekken door parfum of deodorant.
  • Er zit geen garantie op afgeprijsde artikelen.
  • Tenzij anders vermeld, zijn op al onze leveringen het Nederlands recht en de verkoop-, leverings- en betalingsvoorwaarden van toepassing.


WASVOORSCHRIFTEN

Om de kleding langer mooi te houden hebben we enkele handige tips voor je.

  • Sorteer de kleding zorgvuldig afhankelijk van stof , kwaliteit en was etiket
  • Leeg de zakken.
  • Niet alleen jeans maar ook andere kleding kan het beste binnenstebuiten gewassen en gestreken worden.
  • Gebruik de juiste hoeveelheid wasmiddel.
  • Stel de wasmachine in op het geschikte wasprogramma.
  • De wasmachine niet overladen.
  • Zodra de was klaar is , kleding met 2 kleuren zo snel mogelijk uit de wasmachine halen. Dit voorkomt afgeven.
  • Let erop dat tijdens het drogen van de was in een droger de kleding goed kan ronddraaien , niet overladen.
  • Let erop dat tijdens het wassen van Om de kleding langer mooi te houden hebben we enkele handige tips voor je.
  • Stel de wasmachine in op het geschikte wasprogramma.
  • Let erop dat tijdens het wassen van productapplicaties zoals pailletten, studs en steentjes, je gebruik maakt van een wolwasprogramma gevolgd door interval centrifugeren. Temperatuurknop 30 graden of liefst helemaal uit. De wasdroger is uit den boze! Gebruik waszak aan te raden. Binnenste buiten wassen met dezelfde kleuren.
  • Als een kledingstuk eigenlijk niet vies is, maar wat verfrissing nodig heeft, kun je het een nachtje buiten hangen. Mist en ochtenddouw doen wonderen.
  • Bij kleine vlekjes kun je ook alleen het vlekje behandelen. Gewoon met een doekje met wat water. Eventueel wat huishoud- of ossengalzeep gebruiken.

Handwas: Voor het wassen van wol, zijde of kleding met applicaties

  1. Maak een sopje van ongeveer 20 graden en weinig wasmiddel.
  2. Spoel het kledingstuk door het water. Geef vlekken wat extra aandacht.
  3. Laat het sop wegstromen en sla het kledingstuk (rustig) uit op de rand van de wasbak, zo sla je het vuil uit de kleding.
  4. Spoel na met schoon water op dezelfde temperatuur
  5. Rol het kledingstuk in een handdoek en druk (niet wringen!) het water uit de handdoek.

Contactgegevens

Kenza Moda
Korte Bunder 22
4741 PA Hoeven
0165 - 505 838
[email protected]

Rekeningnummer: NL26RABO0160857791
BIC of SWIFT code: RABONL2U

Kamer van Koophandel-nummer: 66190061
BTW nummer: NL856434474B01