Retourneren en ruilen bij Kenza Moda

Omdat de tevredenheid van onze klanten belangrijk voor ons is, doen wij ons uiterste best jou te helpen bij jouw retourzending. Bij Kenza Moda geldt daarom ‘niet goed, geld terug’. En helemaal prettig: retourneren is gratis (met uitzondering van sale-artikelen). Retourneren van een sale artikel is op eigen kosten, gebruik je het antwoordnummer dan worden hiervoor € 5,- portokosten in mindering gebracht. 
De portokosten worden berekend zodra een sale artikel retour gestuurd wordt, indien u sale en niet sale samen retourneert worden er €5,- portokosten in mindering gebracht. Het gaat ons dan puur om het sale artikel dat retour gestuurd wordt. Komt er geen sale retour dan betalen wij de portokosten.

Wat zijn de voorwaarden van retourneren?

Je hebt het recht om zonder reden en binnen 14 dagen na de dag waarop je alle artikelen uit jouw bestelling hebt ontvangen, van de aankoop van één of meerdere artikelen af te zien (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen én passen zoals je ook in een winkel doet.

Wanneer je van een aankoop af wilt zien, dien je dit binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de gehele bestelling aan Kenza Moda te laten weten. Gebruik hiervoor het bijgeleverde orderformulier + het ingevulde retourformulier. Retourneer deze samen met de niet-gewenste artikelen binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de bestelling. Als je de retourbon en het orderformulier kwijt bent, neem dan contact op met onze klantenservice.

Welke artikelen kan ik retourneren?

  • Je kunt een artikel alleen retourneren als:
  • het artikel compleet is; 
  • het artikel in originele staat is (met aangehecht prijskaartje en in de originele verpakking).

Is het artikel door jou toedoen beschadigd en is er een waardevermindering opgetreden, dan zal Kenza Moda jou hiervoor aansprakelijk stellen.

Meer over acties/korting/aanbiedingen/sale-periodes: 

Voor een bestelling geldt altijd de prijs die op het moment van bestelling werd vermeld. Je hebt tenslotte de mogelijkheid gehad artikelen te bestellen, welke wellicht nu niet meer beschikbaar zijn op onze website. In de regel is binnen 24 uur na de start van een actie een groot deel van de artikelen en verschillende maten verkocht. Het is dus voor de klanten die deze artikelen besteld hebben, ook een kwestie van op het juiste tijdstip op de juiste plaats zijn. Overigens is een ondernemer volgens de Nederlandse wet vrij om zijn producten af te prijzen. Je bepaalt als consument zelf wanneer je tot aankoop overgaat. Je hebt geen recht op teruggave van het prijsverschil, als korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn.

Hoe stuur ik een artikel retour?

Bij Kenza Moda is retourneren gratis: je kan het pakket gratis naar ons antwoordnummer sturen. Er worden echter wel retourkosten in rekening gebracht wanneer je sale-artikelen retourneert. 

Retourneren is gratis binnen 14 dagen! Na 14 dagen verrekenen wij 5 euro portokosten.

Hoe gaat retourneren in zijn werk? Verpak de te retourneren artikelen in de originele verzenddoos of een andere stevige verpakking en sluit het bijgeleverde orderformulier + de ingevulde retourbon bij. Lever jouw retourpakket in bij een PostNL-Servicepunt en bewaar het afgiftebewijs (en eventueel de Track & Trace-code). Retourzendingen die niet aan bovenstaande voorwaarden voldoen, kunnen helaas niet worden geretourneerd. Wanneer het retourpakket in een envelop of platte verpakking past, dan mag je dit per briefpost verzenden.

Wanneer en hoe betaalt Kenza Moda de geretourneerde artikelen terug?

Kenza Moda betaalt uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van het pakket, het aankoopbedrag van de betreffende artikelen terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij de bestelling hebt betaald. Wanneer Kenza Moda de artikelen nog niet heeft ontvangen binnen de termijn van 14 dagen, dan betaalt Kenza Moda het aankoopbedrag terug op het moment dat de artikelen door Kenza Moda zijn ontvangen. Na 14 dagen rekenen wij €5,- portkosten. Na 1 maand weigeren wij het pakket. Wij storten geen geld meer retour en ruilen de producten niet meer om. 

Wat te doen bij een klacht over een bestelling?

Heb je jouw bestelling ontvangen, dan raden wij jou aan om de bestelde artikelen nauwkeurig te inspecteren. Je mag van Kenza Moda een goed product verwachten. Hebben wij jou per ongeluk een verkeerd of beschadigd artikel geleverd, maak dit dan zo snel mogelijk kenbaar via e-mail. Vervolgens stuur je het beschadigde of onjuiste artikel retour. Schrijf op het bijgeleverde orderformulier + het ingevulde retourformulier de aard van de klacht. Zo kunnen wij de klacht zo goed mogelijk in behandeling nemen.

Wil je een vervangend artikel ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Indien het gewenste artikel nog leverbaar is, dan ruilen wij het artikel om. Heb je een klacht na het dragen van een artikel, neem dan eerst contact met ons op. Onze garantieperiode duurt één maand. Een klacht die niet gemeld is, wordt niet in behandeling genomen.

Wij geven geen garantie op verkeerd wassen van kleding. Veel stoffen hebben een percentage dat de stof kan krimpen. Wil je de kleding lang mooi houden dan was je de kleding op een wolwasprogramma in de wasmachine. Tegen het doorlopen van kleuren kun je de eerste keer dat je het artikel wast een scheut keukenazijn in het wasverzachterbakje doen. Dit zorgt dat de kleuren langer mooi blijven. Verder is het noodzakelijk de witte was apart te wassen. De bonte was apart te wassen en de zwarte was apart te wassen.

Hoe kan ik een artikel omruilen voor een ander artikel?

Via onze webshop kun je een artikel niet direct omruilen. Wel kun je het te vervangen artikel retourneren en het gewenste artikel bestellen en laten bezorgen. Je dient de nieuwe bestelling wel te betalen, want wij kunnen de bestellingen helaas niet met elkaar verrekenen.

Stuur jouw gratis retourzending naar het volgende antwoordnummer:

KENZA MODA
ANTWOORDNUMMER 15155
4740 VE HOEVEN

LET OP! Bewaar altijd de track & trace code.

Met de track & trace code kun je precies zien wanneer het pakket bij ons aankomt. Heb je na 7 dagen nog geen geld retour ontvangen op je rekening stuur dan een e-mail naar: [email protected] samen met je ordernummer en de track & trace code. Zo kunnen we het pakket altijd achterhalen. Is het pakket bij ons niet aangekomen en heeft u geen track & trace code dan kunnen wij de retour gestuurde items niet vergoeden. 

Contact met onze klantenservice:

Bel ons op 0165 505838
Mail ons via [email protected]

Veelgestelde vragen over ruilen en retouren

Retourneren & ruilen

  • Heb je vragen?
    Wij staan je graag te woord

  • Bel ons op
    0165 - 50 58 38